a


29 Eylül 2014 Pazartesi

Bir Garip Sabah Yazisi- Zihin Derlemeleri


*
~ Herkese Kocaman Merhaba ~


 *


Insan ne garip,pek garip.
Icerisinde cok fazla parametre barindiran,baridirdigi parametreleride statik olmayan;  surekli guncellenen bir devasa denklem.
Algilayamiyorum bazen niyetleri..
Yetiskinler dunyasinin daha ayaklari yere basan mantikli bir bolge olmasini beklerdim..
Sanirim yanilmisim. Ergenligin ilk yillarina benziyor daha cok.
Mesela hergun o kadar cok  ego gosterisiyle karsilasiyorum ki sasilir..
`Ben daha cok biliyorum` `benim isim daha zor` `ben daha cok seviliyorum` `o kizdan guzelim` `bu oglandan havaliyim` `Benim statum su` `Ben su kadar yilligim` .. So What?
 Bunlardan herhangibiri seni daha iyi bir insan yapiyor mu ? 


Bu davranislari gorunce kendimi orman hayvanlarinin davranislarini gozlemleyen belgeselci gibi  hissediyorum.
Hayir bir de surekli gulumsuyor ve pozitif seyler soyluyor olusumu aptalliktan mi saniyorlar nedir ; farkedilmiyor anlasilmiyor zannediyorlar hareketleri. Cok guluyorum benden uzun suredir yerkurede bulunan dostlarima.

Aslinda beni hic rahatsiz etmiyor bu "ego gosteileri'  ; cunku umursamiyorum. Ama birilerinin ego yarisindan cilginca etkilenen arkadaslarim var  bende onlar icin uzuluyorum. 

Isin puf nokasi umursamamak. Farkli  noktalara degerr vermek. Kisinin konumu, yasi, maasi, beni [...] managerinin yaninda overse ne kadar yukselecegim vesaire degil de ne kadar iyi bir insan oldugu ne kadar durust yardim sever etik biri oldugu umurumda oldugu icin ego gosterilerinden, ilkel benliklerin saldirilarindan cok etkilenmiyorum. Elbette benimde kayisimin koptugu anlar oluyor ama o baska bir yazinin konusu. O anlar da asla ertesi gune devretmiyor, o anda o gunde kaliyor sinirim ofke gerginligim..



Is hayatina baslarken kendime bir cizgi belirledim ve bu cizgimi bozmamaya karar verdim. Aslinda bu; hep yurudugum cizgiydi ,Insanlarin benim is hayatinda yuruyemeyecegimi dusundugu cizgi.. ve daha sadece bir kac ay oldu o cigiyi bozmam icin o kadar cok baski oldu ki.. Ama `sevdigim seyleri yapmak icin gereken parayi sagladigim yer` in hayatmi kisiligimi degistirmesine izin veremem. Insanlar ciplakliktan degil yozlasmisliktan utanmali..
Ben unutamam ve affedemem kendimi ..Bu bir tiyatro sanki.. Ama dikkat etmek gerekir oynadigimiz rol uzerimize yapisiyor, sececegimiz karakter pek muhim. .

Aklima gelmisken 'tevazu'  ne kadar guzel bir erdem.. Keske daha cok rastlayabilsek..

"Calismak - is" sevdigim seyleri yapmam icin gereken parayi sagliyor. Boyle bakiyorum ben is hayatina. Istedigim aktiviteler icin gereken finans kaynagi calismak. Maalesef pasa dedemden ya da fabrikator babamdan miras kalmadigi icin ben istedigim seylere gereken para icin calismak zorundayim. Aslinda basit dusununce hersey cok daha kolaylasiyor guzellesiyor.


Biraz daginik bir yazi oldu ama aklimda daginik.. Bir suredir basit yasam ekolunu adim adim hayatima uygulamaya calisiyorum.. Kendime bir yol plani cizdim. Bir anda cok buyuk degisiklere adapte olamayabilirim o yuzden cizdigim plana gore yavas yavas gunden gune hayatimi sadelestirp basitlestiriyorum.. Zihnimide keza..

Simdi servisteyim bu yaziyi yazarken. Zihnimi derlemem zor ama neler geciyor bu kizin aklindan derseniz kisaca ozetledim size..Her yazida her konuda oldugu gibi bu konudada yorumlarinizin fikirlerinizin basimin uzerinde yeri var


Simdilik Hosçakalin ~

*
Hep Mutlu Kalin ~
*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...